Artista plàstic i compositor, nascut a Meliana (B. Roca) en 1955, està considerat com l’artista sonor espanyol amb major reconeixement internacional. Per a molts la seua obra és una referència per a entendre la relació entre Escultura i Música.
Ha sigut becat i premiat, al llarg de la seua carrera, per nombroses institucions tant nacionals com internacionals. Com a compositor la seua música es caracteritza per una cuidada elaboració de la matèria sonora i per la seua discursivitat. El gest, la sintaxi i el tractament del temps són utilitzats com a projecció del propi ritme interior.
Com a artista les seues obres i instal·lacions sonores destaquen pel seu caràcter sensorial i conceptual, la forma de les quals ve determinada per la seua funció. La seua obra va ser reconeguda internacionalment en l’àmbit de l’art electrònic, de l’art sonor i de la interactivitat a partir de la presentació de les seues instal·lacions sensibles.
Espais Sensibles (Territoris Sensibles)
L’exposició consisteix en un conjunt d’instal·lacions fonamentades en la relació entre l’espectador i l’obra. Les peces són sensibles i s’aviven amb la presència del públic, del qual capturen una part de l’energia vital. Aquesta sensibilitat de la peça vers l’espectador motiva una resposta d’aquest vers la peça, que acaba provocant un diàleg molt estret entre espectador i obra. És en aquest diàleg on apareix implicada una gran còpia d’elements visuals, sonors, espacials i temporals que inviten a una reflexió sobre les relacions entre tots aquests i molt especialment entre aquests i l’espectador.
Les instal·lacions, visuals i sonores, estan realitzades amb objectes electrònics. La forma d’aquests ha sorgit de la seua funció, per la qual cosa hi ha una relació molt íntima entre la seua forma visual i el so, la llum o l’efecte produït.
Espai I. De ritmes sonors
La instal·lació està composta per uns 30 circuits electrònics sensibles capaços d’emetre sons acústics i afinats musicalment. Aquests circuits es distribueixen pel terra de la sala configurant un territori sembrat d’elements sonors sensibles.
Espai II. De ritmes lluminosos
Obra composta per uns 40 circuits electrònics sensibles, capaços d’emetre rajos de llum de color roig. Els rajos, dirigits horitzontalment sobre terra, dibuixen línies lluminoses que comuniquen uns circuits amb altres.
Espai III. Territori Tonal
Formada per uns 6 circuits electrònics i 6 columnes de 3 ressonadors cada una, capaç de produir sons acústics continus, afinats i amb un timbre molt ric en harmònics. Cada element produeix un acord musical complet. La intensitat i el timbre de l’acord produït depenen de la llum que el circuit capta.
Espai IV. D’Harmonies d’Aigua
Un conjunt d’uns 14 elements constituïts cada un per un circuit sonor fotosensible i un tub ressonador afinat es distribueixen per terra de manera que la disposició configure la imatge d’un torrent (corrent d’aigua) o d’un remolí.
Espai V. D’Harmonies de Vent
Un conjunt d’uns 9-12 elements, constituïts cada un per un circuit sonor sensible al vent i un tub ressonador afinat, es distribueixen pel terra de manera que l’espectador en creuar aqueix espai o en recórrer-lo deixe l’estela de vent que provoca el seu desplaçament prop dels captors.
video Amelia
Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València