La Terra infirma del pensament és tota ella ambigua i diàfana i es planteja contraposada a la idea de terra firma. En un món postmodern, és molt més important intentar arribar a una posició que el fet de posicionar-se de forma clara. D’acord amb açò, els mitjans de comunicació, el concepte de mobilitat, l’arquitectura (la idea de suburbanització del món) amb la seua manera de manipular l’espai i el temps, així com amb la seua naturalesa lineal, els seus esquemes repetitius i circulars, sovint van ofegant les relacions socials.
L’exposició Terra infirma fa referència a aquestes nocions i el precepte que la vertebra és que tan sols una proposta interdisciplinària (o potser fins i tot, a pesar del risc de caure en l’adulació, post-disciplinària) podria sintetitzar la varietat de percepcions potencials que existeixen en aquestes formes d’anàlisi que convencionalment trobem separades unes d’altres. En certa manera, l’exposició mostrarà un món quasi irreal, de manera que pot considerar-se com un simple «estudi» visual de totes eixes idees, així com un intent de representar l’ambigüitat comuna d’aquestos termes que sovint es deriven de confondre allò específic amb allò puntual i allò que és general amb allò que és abstracte. Com es va dir una vegada «aquells que barrejen allò local amb allò puntual … estan confonent l’escala geogràfica amb els processos d’abstracció del pensament…».
L’exposició fa palesos conceptes com el moviment, la ciutat i la urbanitat, l’espai, l’arquitectura, la naturalesa, tots ells il·lustrats pel treball visual d’artistes de disciplines diverses. Les obres que s’han triat ocuparan tot l’espai de l’EACC: d’una banda, la sala principal servirà de marc per a les obres de Jordi Colomer, Anouk de Clercq, Hans Op de Beeck, Inés Lombardi, Francesco Jodice, Dionisio González i Liz Diller. De forma paral·lela, es projectaran també creacions audiovisuals de Brian Doyle, Apichatpong Weerasethakul, Terence Gower, Emily Richardson, Ange Leccia, Kurt d’Haeseleer, Anri Sala, Perry Bard, Michel Lorand, Robert Hamilton, Vivian Ostrovsky, Pawel Wojtasik, Yannick Koller, Rachel Reupke i Chip Lord, estructurades en quatre programes, en la sala de cinema. Finalment, sobre l’estructura exterior de l’EACC, es projectaran les pel·lícules Ipanema Theories (2000), de Dominique Gonzalez-Foerster i Suburbs of the Void (2004), una actuació en directe de Thomas Köner.
Preus: GRATUÏT
Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València